MedWeb

"It's not that I'm so smart, it's just that I stay with problems longer." (Albert Einstein)

Rólunk

2010 nyarán diplomáztunk a Semmelweis Egyetem Informatikus Egészségügyi Menedzser szakán ...

blog az egészségügyi informatikáról

2010.12.12. 22:40 Csuzi Szilvi

E-learning és egyészségügy

Címkék: e learning

Sok ismerősöm van, akik nem hallottak még az e-learningről így nem ismerik a tanulásnak ezt a fajtáját. Ezért is gondoltam, hogy erről fogok írni a blogban, mert más országokban az e-learning elterjedtebb, mint nálunk, az oktatás számos területén is használják.

Az e-learning fogalmát nehéz meghatározni, többféle változat is született. Ezek közül számomra a legelfogadhatóbb:

„Az e- learning a modern oktatástechnológiai és pedagógiai módszertanokra épülő alkalmazott tudomány, amely szervesen alkalmazza az informatika és telekommunikáció vívmányait a képzési folyamat hatékonyabbá tételére.” (Horváth Jenő)

 

 

 

 

 

 

Miért jó e-learninggel tanulni?!

Ezek után sokakban felmerülhet a kérdés, hogy miért jó e-learniggel tanulni. Néhány pontban felsorolnám az e-learning előnyeit és hátrányait.

 

Az e-learning előnyei:

  • jelentősen csökkennek az oktatáshoz, képzéshez kapcsolódó járulékos (pl.: szállás, utazás) költségek,
  • hatékonyabb és eredményesebb lesz a képzés, mert jobban tud igazodni az egyéni tanulási módszerekhez,
  • felgyorsul a tudásátadás, gyorsabban lehet a versenytársak lépéseire válaszolni, a termékek hamarabb kerülhetnek a piacra,
  • a szükséges tudás elérhető a kívánt időben,
  • az oktatási anyagot folyamatosan lehet bővíteni,
  • a tanulás folyamata nyomon követhető, értékelhető,
  • a tanulást bárhol és bármikor el lehet kezdeni, be lehet fejezni,
  • az elektronikus oktatáshoz kapcsolódó szolgáltatásokat a vállalti kultúrába be lehet építeni és ezek motivációs tényezőként is hathatnak,
  • a munkatársak felelősségteljesebbé válnak, mert az e-learning segítségével érzik, hogy szakmai fejlődésüket önmaguk irányítják.

 

A hátrányok:

  • az oktatás személytelen és nem olyan interaktív, mint a hagyományos oktatás,
  • megnehezíti a tanulók közötti interakciót, aminek a felnőttoktatásban nagy jelentősége van,
  • nincs meg a tanulók között az informális kommunikáció és szociális kapcsolat,
  • meg kell tanulni az önálló tanulás kultúráját,
  • a kezdeti beruházás és a tartalom kifejlesztésének költsége magasabb,
  • ha ellenállás jelentkezik a vezetők, csoportok részéről, akkor ezeket kezelni kell.

 

A következő videóban (0:58-tól) egy e-learninges bemutatót látunk.

Az adaptív e-learning azt jelenti, hogy a tényleges tananyag előtt egy tesztet/kérdőívet tölti ki a tanuló, melyben felmérik az aktuális tudásszintjét. Általában többféle tananyag-változatot készítenek el, melyek különböző mélységben tartalmazzák az elsajátítandó ismereteket. A rendszer a teszt eredménye alapján állítja elő a tanuló számára legmegfelelőbb tananyagot.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://medweb.blog.hu/api/trackback/id/tr932511973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása